måndag 21 januari 2013

Tillbaka på ruta ett.

Jaha. Då var det måndags vägning idag. Efter att ha festat med tjejerna på fredagen och ätit pizza både lördag och söndag så kan vi ju säga att det är bara att lägga tillbaka min fina sten tillsammans med dem andra. Gråta en skvätt och sen börja om från början. Ingen idé att gräva ner sig utan bara se efter vad jag gjorde fel och ta nya tag. Fast jag måste erkänna att det blir jobbigare och jobbigare för varje gång man börjar om. För varje nytt försök så dör en liten del av ens glöd. Ens självkänsla och kämparanda tynar bort och tankar om att lägga ner kommer upp till ytan i en allt stadigare takt. Speciellt eftersom jag vet att det är jag själv och ingen annan som är min värsta fiende.
Så, nu tar jag och samlar ihop mig själv igen. Låter dem tunga tankarna flyga bort med vinden och tar nya tag.

Love Cat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar