onsdag 23 januari 2013

Promenadskraft

Hör och häpna! Två dagar i rad har jag gått en 40 min promenad hem istället för de ca två min jag vanligtvis har.
Båda dagarna har det varit tungt att börja gå men när man väll är igång vill man nästan inte gå hem för det är så skönt. 
Promenaden hjälper även hjärnan att släppa allt det där man annars tar med sig hem från sitt arbete eller skola. Allt det där tjafset  och irritationen som man sen låter gå ut över sin partner/familj. 
Idag var en sådan dag när en promenad verkligen räddade resten av min dag och räddade min karl från en arg brud med gnisslande tänder. Nu sitter jag istället i soffan med en glad hund, som fått både bus och godis. Saker är undanplockade, maten förbered och mitt huvud är fullt av inspiration till min livsplan och ro i själen. Att det ska vara så svårt att komma ut på promenader när jag vet att slutprodukten nästan alltid är detta. Jag är min egna värsta fiende vettu..

Love Cat...  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar