måndag 14 januari 2013

En dag i en avlägsen framtid..

Okej..........(många många punkter).... Jäkla dag. Det var en sån där dag. En sån där dag som man önskade att drömmen man hade om att man skulle skolka var på riktigt fast man vaknar upp och inser att man faktiskt inte går i skolan utan man har ett jobb. Och man är gammal. Och inte alls ser så där het ut som man gör i det där speciella vinkeln under den där skitbra lampan med den där svarta tröjan som är så slimmande. En sån dag. 

En dag som börjar med att man kliver upp alldeles för sent trots att man gick och lade sig tidigt kvällen innan.
För att efter att ha gjort sina morgonbehov(f.y.i väg dig aldrig innan dina morgonbehov) ställer sig på vågen och inser att man gått upp i vikt.UPP! MYCKET! 
Detta tar ju självklart bort glädjen av helgens mysätning och vinpimplande som man visste både innan och nu denna morgon skulle leda till problem. Man hade bara hoppats att det inte skulle vara ett sånt stort problem. 
Sedan väntar en lång arbetsdag med allt vad det innebär.
Man tänker att självklart kommer jag träna när jag kommer hem. Vilket leder till att man tänker."Jag kanske tar en långpromenad efter jobbet. Jag pallar inte gå till simhallen idag." som i sin tur leder till "Vad tråkigt att gå en promenad själv. Jag kanske kan spela lite wii. Det är ju kul."
Som tur var bestämde jag mig halvvägs hem att jag ringer mamma som hade haft samma känsla att hon borde ta en promenad, så tillsammans vi gick, dock bara genom telefonen men det räcker gott och väl. Så en promenad blev det iaf. Inte super lång men längre än vad den troligen blivit om jag inte ringt.
Nu sitter jag här i mitt kök efter att ha ätit smörgåsar till middag och funderar på om jag ska lägga mig i badet, ta med min elloskatalog och drömma mig bort till den dagen jag är så där vätränad med rosiga kinder och solsken i blick. Den dagen som väntar på mig. Trots att den dagen idag känns väldigt långt bort..

Love Cat....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar