tisdag 29 januari 2013

Ledig dag.

Idag är jag äntligen ledig. Det betydde att hela förmiddagen och en bit in på eftermiddagen bestod av att göra så lite som möjligt. Det ända jag gjorde var det absolut nödvändigaste, som att gå ut med hunden, äta och viktigaste av allt, titta på serier under täcket.
Hur underbart detta än låter så har det tyvärr sina negativa sidor. Nämligen att jag då blir sugen på allt och då trycker i mig alldeles för många smörgåsar som jag "glömmer" skriva ner.
Detta och att man bara ligger rakt upp och ner i några timmar gör att när det är dags att gå ut med hunden så är kroppen så seg att man inte orkar ta långpromenaden som man tänkt sig, så en kortpromenad senare är man tillbaka i sängen och undrar vart hela dagen tagit vägen.
Så efter några om och men så pallrade jag röva ur den varma, goa sängen och började städa högt och lågt.
Så nu är nästan hela lägenheten storstädad och jag ligger nöjd i mitt badkar med tända ljus och funderar på vad jag ska ha på mig när jag ska gå på fackliga ao-mötet imorgon. Känns inte så kul att gå i mjukisbyxor kanske men ack så bekvämt.

Love Cat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar