fredag 4 januari 2013

Att våga eller inte våga..

Det var planerat att jag imorse skulle väga mig och påbörja "det nya livet" eller rättare sagt börja om på det nyaste försöket av viktnedgång. Men jag hade tydligen undermedvetet bestämt mig för att det skulle jag inte alls för jag missade det totalt och mindes det först när jag mölade i mig lunch framför datorn senare på eftermiddagen.
Så imorgonbitti blir den stora dagen. Jag har dock lite ångest för hur jag ska göra med vikten. Ska jag skriva ut den här så ni verkligen får se nedgången eller ska jag vänta med det tills jag gått ner lite och känner mig mer mogen för det? Ni som kämpar med eran vikt vet hur hemskt det känns när man ska säga vad man väger. Hur man bara vill sjunka genom jorden. Hur fet och äcklig man tycker sig vara bara pgr av att säga siffrorna högt trots att man kanske kände sig vacker innan. Att sätta ord, i detta fall siffror, på situationen borde göra saker lättare men det kan göra så ont. Så vad ska man göra? Säga det högt så man inte kan gömma sig längre? Eller ta tjuren vid hornen och hoppas att det bara gör ont en liten stund för att sedan hjälpa en på ens färd?
Vi får se vart jag står imorgon. Det blir ingen "före" bild i trosor än i vilketfall. Det kan jag lova.

Love Cat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar