tisdag 8 januari 2013

Måndags vägning.

Igår var det måndag vilket betyder VÄGNING!
Då jag vägde mig i fredags och det faktum att jag både drack vin och någon (läs:några) chokladbit smet in i munnen så hade jag inte någon direkt tro på viktmirakel. Men här ska du få höra, ETT KILO! 
Nu ska jag väll säga att detta är inte så ovanligt för mig. Alltid när jag börjar sköta mig och hålla mig inom mina points, kalorier eller vad som gäller för stunden så går jag alltid ner mycket första två veckorna. Så jag måste ta det lite lugnt i min glädje för annars börjar jag "fuska" mer och mer och så är jag tillbaka där jag började. Men ett litet "wiiiiee" tänker jag släppa ut iaf....

Eftersom jag nu gått från 117.8 till 116.8 och då flyttat mig från 117 till 116  så fick jag flytta över en sten och det kändes mäktigt. "Vad snackar hon om?" tänker du nog nu och jag ska förklara.
Det är så att jag i mitt kök har en motivations hörna med två stycken glas. I ena glaset har jag 52 glasstenar. Den andra är tom. Eller den var tom rättare sagt. De 52 stenarna representerar de 52 kilona jag har kvar till 65 kilo som är min målvikt. Så efter varje helnummer jag passerar så får jag flytta över en sten till den andra för att både se hur mycket jag gått ner och att se hur mycket/lite jag har kvar.
Att få flytta över stenen gjorde kilot mer verkligt och det skulle suga om jag fick flytta tillbaka stenar så det ska vi inte tillåta, eller hur?


(Nothing is impossible. The word itself says I´m Possible-Audrey Hepburn)

Love Cat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar