fredag 4 januari 2013

Dagens vägning..

Sådär ja..Första dagen tillbaka på arbetet efter en lång ledighet. Som tur var jobbade jag med en av mina älsklings kollegor samt att det var en riktigt lugn kväll. Sådan tur man kan ha ibland.

Jag hade min bortglömda vägning imorse. Om du läste gårdagens inlägg så vet du hur min tankegång om hurvida jag ska skriva upp min vikt här på bloggen eller inte har gått. Efter mycket om och men så kom jag fram till att en av anledningarna till att jag inte vill skriva upp den är för att om jag misslyckas ännu en gång så kommer folk veta hur mycket jag väger och det vill man inte. Att tänka på det viset betyder att jag är redo att misslyckas vilket då lätt leder till att man tillåter sig att misslyckas och denna gång tänker jag inte misslyckas. Jag får inte misslyckas. So here it goes..

Min nuvarande vikt är 117.8. Jag vart ganska glad när jag såg det för då betydde det att jag inte gått upp något direkt under jul och nyår vilket inte känns helt fel måste jag säga. 
Min nästa vägning är redan på måndag så jag lär inte ha hunnit gå ner så mycket tills dess men nått kan man ju hoppas. Anledningen till att jag har valt att ha vägning två ggr i veckan istället för en är pågrund av hur jag fungerar. Jag vet att jag brukar i mitten av veckan känna att det är "jääääätte lååång tiid" tills nästa vecka så om jag fuskar lite så hinner jag träna bort det. Denna "jääätte låååånga tiid" försvinner jäkligt snabbt och utan något träningspass under bältet så står man där med skämskudden i ansiktet och vågar inte titta ner på vågen. Så att för att förhindra detta fenomen så har jag valt att på måndagar och torsdagar ska jag ha mina vägningar. 
Hur tänker du när det gäller vägningar? Är du en sån som springer och väger dig dagligen med ångesten i halsen eller är du en sån som väger dig lite när du känner att det behövs?

Love Cat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar