tisdag 1 januari 2013

Nyårslöfte

När det är nyår så är det ju dags för nyårslöften. Mitt nyårslöfte gick i den mentala hälsans tecken. Jag ska hålla mig borta från Facebook i en månadstid. Från och med den 1 Januari till den 1 Februari ska jag inte logga in en ända gång utan stå utanför detta sociala media och höra kommentarer som "men jag skrev ju det på facebook" och "såg du vad han/hon skrev på facebook?".
 Det är dag 1 idag och jag kan lova att abstinensen inte är rolig. Jag är så van vid att alltid gå in där var 5 minut antingen på datorn eller genom mobilen. Gå in på appen och läsa någons statusuppdatering om hur kränkta dem är just idag eller hur idiotiska alla andra är. Gå in och irritera mig på att någon i min bekantskapskrets tycker att de självklart har rätten att klanka ner eller göra narr av någon av mina egna statusuppdateringar. Eller alla dessa bilder på misshandlade barn och djur. Det är pågrund av allt det där jag bestämde att det var dags att ta en paus från facebook. Det var länge sen jag loggade ut därifrån och inte kände mig ledsen, irriterad eller arg. 
Det finns ju självklart de som skriver sånt jag är nyfiken på. Som just nu sitter jag och tänker på alla nyårsbilder folk säkert sätter upp idag. Alla roliga uppdateringar om gårdagens klanterier eller god mat. Det är dem sakerna som ger mig abstinensen och som håller mig ifrån att lägga ner facebook helt och hållet. Jag är helt enkelt alldeles för nyfiken för mitt eget bästa.

Har ni avgett något nyårslöfte och varför valde ni isådanafall just det som löfte?

Love Cat...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar