onsdag 2 januari 2013

En "sista dagen" dag

Vi kan ju säga att idag har det varit en ordentlig "sista dagen" dag. Ni vet en sån dag när man vet att nästa dag är det slut på ledighet eller godis eller vad det är man nu ska sluta med.
Så man trycker i sig allt för mycket eller gör så lite som möjligt.
För min del var det mycket av allt.
Jag ska vara hälsosammare så jag åt upp det sista av godiset. Åt skräpmat till middag och drack supergott vin till.
Jag har även min sista ledighet imorgon så idag passade jag på att göra absolut inget. Bara suttit i fotöljen med datorn i knät och tittat på olika play kanaler.
Det har varit skönt men jag känner att jag borde inte haft denna "sista gång". Jag vet ju att det gör inte saken enklare imorgon för att jag tryckt i mig choklad idag utan jag kommer fortfarande vilja äta det imorgon igen.
Men gjort är gjort och imorgon är en ny dag. En ny dag med invägning, planering och nya utmaningar.

Love Cat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar