torsdag 13 juni 2013

Bikinisäsongen här? Nu?

Halloj halloj.

En och en halv vecka in i "mitt nya liv" och 3 kilo lättare sitter jag här framför datorn, med fötterna i ett bad och Dan Browns nya ljudbok spelandes i öronen på lite högre volym än behövligt medans The Sims uppdaterar sig. Living the life!
Imorgon är en stor dag. Det börjar med att min första vecka som "nästan heltidare" på jobbet är över och det har gått riktigt bra. Jag känner mig lite förrvirrad dock men är nöjd och glad.
 När jag sen kommer hem efter en , vad jag hoppas, helt super bra dag på jobbet så ska jag packa lite grejer och sen bär det av till Gotland (av alla ställen) för en roadtrip med karln min och hans bästa polare för lite båtköp! "Are you f-ing kiding me?" undrar ni säkert nu med ett stort leende på läpparna och jag svarar dig då att "Sluta svär, och helvete heller att jag skojar!". Det kommer bli så jävelusiskt (snällt svärord) kul! Förhoppningsvis så har vi inte blivit lurade och det står en jolle med stripes ditmålade av en fjortis som trodde sig vara smart med ett "det måste ses" och vi betalat resa/boende helt i onödan, men chansen till det är ungefär lika hög som jag blir på mitt äppelkaka te jag just nu slurpar i mig med lillfingret i vädret. Alltså ganska lite...
Detta betyder ju dock att den där bikinisäsongen som vissa tydligen anser ha kommit, verkligen är här. Gahh! Jag är alltid försenad till den! Varje år står jag där, tittar ner på guppmagen och gäddhängen med tanken  "Ja just faen. Man skulle ha tränat till den där kroppen tills nu ja..". Well well.. Vi har alltid nästa år...

Love Cat..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar